Retningslinjer for frakt
Vi sender til mottakere Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Alle ordrer blir behandlet og sendt innen 1-2 virkedager. I kampanje- og høytidsperioder må noe lengre behandlingstid påberegnes.
Forsendelse
Alle sendinger blir levert og distribuert av Posten. Sendingsbekreftelse blir sendt til mailadressen oppgitt ved bestilling idet ordren blir sendt fra oss. Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekte opplysninger på bestillingstidspunktet. Les derfor ordrebekreftelsen nøye og ta kontakt med oss så raskt som mulig dersom noe er feil. Så lenge ordren ikke er sendt vi som oftest gjøre endringer i adressen. Om du er usikker på hvor du er postregistrert kan du sjekke dette hos Posten.
Brevpost – Gratis frakt for ordrer over kr. 249.- Ordrer under kr. 249.- blir belastet med kr. 39.- i frakt-tillegg. Ordren sendes som brevpost uten sporing. Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt, postregistrert adresse på bestillingstidspunktet. Dersom en brevsending blir returnert til oss på grunn av feil, manglende, ufullstendig adresse eller umerket postkasse vil det tilkomme et sendings- og administrasjonsgebyr på kr. 49.- for å dekke våre kostnader med sendingen.
Pakke til postkasse – Frakt kr. 49.- Det er mulig å velge brevpost med varsling, men det tilkommer da kr. 49.- i fraktkostnad. Kostnaden vil fremkomme i totalkostnad før bestillingen er gjennomført. Dersom en pakke til postkasse blir returnert til oss på grunn av feil, manglende, ufullstendig adresse eller umerket postkasse vil det tilkomme et sendings- og administrasjonsgebyr på kr. 49.- for å dekke våre kostnader med sendingen.
Pakke til hentested – Frakt kr. 99.- Dersom verdi og/eller fysisk størrelse tilsier det vil ordren bli sendt som Pakke til hentested. Pakken må hentes på et innen 7 dager. Sporingsnummer vil bli sendt til mailadressen som er oppgitt ved bestilling. Uavhentede pakker til hentested vil bli belastet med et sendings- og administrasjonsgebyr på kr. 300.- Gebyret dekker våre utgifter med sendingen og omfatter fraktutgift tur/retur, emballasje og håndtering.
iGlow AS garanterer ikke for Postens leveringstid. Dersom sendingen ikke har ankommet innen estimert leveringstid må du ta kontakt med oss pr. e-post. Det er kundens ansvar å oppgi korrekt, postregistrert adresse. Dersom feil adresse er oppgitt ved bestilling må vi vente på en eventuell retur før vi kan behandle saken.
Vi sender med Posten/Bring og de oppgir følgende fremsendingstid, men vi kan ikke garantere noe på deres vegne. Forsinkelser kan oppstå.
Brevpost: 2-3 virkedager. Posten leverer brevpost annenhver dag
Pakke til postkasse: 2-3 virkedager. (Nord-Norge: 3-4 virkedager)
Pakke til hentested: 1-3 virkedager, avhengig av hvor man bor