Kjøps- og leveringsvilkår

Generelt
Kjøps- og leveringsvilkår gjelder for salg av varer og tjenester fra iGlow AS til forbruker. Vennligst les gjennom våre vilkår for kjøp hos iGlow AS. Vilkår bekreftes og aksepteres samtidig som en bestilling legges inn.

Avtale
Selger er iGlow AS, Sandviksveien 163A, 5035 Bergen, post@iglow.no, tlf. 53006777, Org. Nr. 919765798, og betegnes i det følgende som selger/selgeren, vi eller oss.

Kjøper er den som er oppgitt som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kunde, kjøper, du, deg, din eller ditt.

Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt sin bestilling til selgeren. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og E-handelsloven. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no.

Betaling og priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inklusive merverdiavgift. Den samlede prisen for kjøpet vil fremkomme før bestillingen er gjennomført. Totalkostnad inkluderer alle avgifter, gebyr og leveringskostnader forbundet med kjøpet.

Kunden velger selv betalingsmetode på bestillingstidspunktet. Dersom du velger Vipps, kreditt- eller debetkort ved betaling blir konto/kort belastet samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura, blir fakturaen utstedt ved forsendelse av varen.  Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Vi tar forbehold om prisendring og eventuelle feil i nettbutikken eller andre forhold som innebærer at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt på våre nettsider.

Forsendelse
Alle sendinger blir levert og distribuert av Posten. Sendingsbekreftelse blir sendt til mailadressen oppgitt ved bestilling idet ordren blir sendt fra oss. Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekte opplysninger på bestillingstidspunktet. Les derfor ordrebekreftelsen nøye og ta kontakt med oss så raskt som mulig dersom noe er feil. Så lenge ordren ikke er sendt kan vi som oftest gjøre endringer i adressen.

Brevpost – Gratis frakt for ordrer over kr. 249.- Ordrer under kr. 249.- blir belastet med kr. 39.- i frakt-tillegg. Ordren sendes som brevpost uten sporing. Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt, postregistrert adresse på bestillingstidspunktet. Dersom en brevsending blir returnert til oss på grunn av feil, manglende, ufullstendig adresse eller umerket postkasse vil det tilkomme et sendings- og administrasjonsgebyr på kr. 49.- for å dekke våre kostnader med sendingen.

Pakke til postkasse – Frakt kr. 49.- Det er mulig å velge brevpost med varsling, men det tilkommer da kr. 49.- i fraktkostnad. Kostnaden vil fremkomme i totalkostnad før bestillingen er gjennomført. Dersom en pakke til postkasse blir returnert til oss på grunn av feil, manglende eller ufullstendig adresse vil det tilkomme et sendings- og administrasjonsgebyr på kr. 49.- for å dekke våre kostnader med sendingen.

Pakke til hentested – Frakt kr. 99.- Dersom verdi og/eller fysisk størrelse tilsier det vil ordren bli sendt som Pakke til hentested. Pakken må hentes på et innen 7 dager. Sporingsnummer vil bli sendt til mailadressen som er oppgitt ved bestilling. Uavhentede pakker vil bli belastet med et sendings- og administrasjonsgebyr på kr. 300.- Gebyret dekker våre utgifter med sendingen og omfatter fraktutgift tur/retur, emballasje og håndtering.

Levering, leveringstid og forsinkelse
Vi sender til mottakere Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Alle ordrer blir behandlet og sendt innen 1-2 virkedager. I kampanje- og høytidsperioder må noe lengre behandlingstid påberegnes.

iGlow AS garanterer ikke for Postens leveringstid. Dersom sendingen ikke har ankommet innen estimert leveringstid må du ta kontakt med oss pr. e-post. Det er kundens ansvar å oppgi korrekt, postregistrert adresse. Dersom feil adresse er oppgitt ved bestilling må vi vente på en eventuell retur før vi kan behandle saken.

Vi sender med Posten og posten estimerer følgende fremsendingstid:

Brevpost: 2-3 virkedager. Posten leverer brevpost annenhver dag 
Pakke til postkasse: 2-3 virkedager. (3-4 virkedager til Nord-Norge)
Pakke til hentested: 1-3 virkedager, avhengig av hvor man bor

Reklamasjon
Risiko for produktene overtas av kunden så snart de er i kundens besittelse. Etter at du har mottatt varene bør leveransen undersøkes så snart som mulig for å sikre at sendingen samsvarer med ordrebekreftelsen, at produktene ikke har blitt skadet under transport eller har andre feil/mangler.

Hvis det foreligger en feil, skade eller mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om dette. Reklamasjon rettes pr. e-post til post@iglow.no

Angrerett
Du har 14 dagers angrerett når du kjøper en vare i nettbutikken vår. Dersom du ønsker å angre kjøpet må du senest informere om dette 14 dager etter du har mottatt varen.

Du har rett til å åpne emballasjen og undersøke varen, men produktet skal leveres tilbake i samme stand som den ble mottatt i. Dersom varen ikke kan selges som ny vil verdireduksjonen belastes kunden.  

Ta kontakt med oss pr. e-post og fyll gjerne ut angrerettskjema. Når du har varslet om at du angrer kjøpet må du returnere varen til oss uten urimelig forsinkelse. Du må selv betale kostnader forbundet med returen, inkl. porto og emballasje.

Varene må pakkes forsvarlig og angreskjema eller ordrebekreftelse/dine opplysninger legges ved i pakken. Vi vil gi deg en tilbakemelding pr. e-post når vi har mottatt og behandlet din retur.

Returadresse: iGlow AS, Sandviksveien 163A, 5035 Bergen

 

Endring i vilkår
iGlow AS forbeholder seg retten til å gjøre endringer i overstående brukervilkår.